Tekirdağ’ın en büyük ilçelerinden Çorlu’da, şehir içi trafiğini büyük ölçüde rahatlatması planlanan ancak yapım süreci uzadığı için durma noktasına gelen yeni otogar projesinde önemli bir gelişme yaşandı. Yapımına 2019 yılında başlanan fakat teslim süresinin gecikmesi nedeni ile bir buçuk yıl önce ihalesi iptal edilen Çorlu Otogarı projesi için yeniden ihaleye çıkıldı.
Yeni İhale 159 Milyon Lira Bedelle Sonuçlandı
Yarım kalan inşaat sürecinin ardından Tekirdağ kamuoyunun yakından takip ettiği proje için 25 Mayıs 2026 tarihinde yeni bir ihale düzenlendi. Gerçekleştirilen ihale sürecinde en uygun teklifi sunan firma, 159 milyon 317 bin 660 lira 35 kuruşluk bedelle ihaleyi kazanarak projenin yeni yüklenicisi oldu. İhale aşamasının resmi olarak sonuçlanması ve yer teslimi prosedürlerinin tamamlanmasının ardından, inşaat çalışmalarının hızla yeniden başlaması öngörülüyor.
Şehir İçi Trafiği Derin Bir Nefes Alacak
Mevcut otogarın hızla büyüyen şehir merkezinin tam ortasında kalması, her gün çok sayıda şehirler arası otobüsün kent içi trafiğine girmesine neden oluyor. Bu durum günün her saatinde Çorlu ve Tekirdağ ulaşımında ciddi aksamalara ve güvenlik risklerine yol açıyor. Yeni Çorlu Otogarı’nın modern altyapısıyla faaliyete geçmesiyle birlikte, şehir merkezindeki bu ağır vasıta yoğunluğunun tamamen ortadan kalkması ve yolculara çok daha güvenli, konforlu bir ulaşım imkânı sağlanması hedefleniyor.
Vatandaşların Beklentisi İnşaatın Hızla Bitirilmesi
Temeli atıldığı günden bu yana faaliyete geçmesi dört gözle beklenen yeni otogar projesi için bölge halkı, sürecin artık hiçbir kesintiye uğramadan tamamlanmasını talep ediyor. İhalenin yeni bir firmaya verilerek sonuçlanması kamuoyunda umutla karşılanırken, vatandaşlar inşaatın bir an önce bitirilerek yeni tesisin bölge halkının hizmetine açılmasını bekliyor.