“Yol Konusunda Çağ Atladık”

Tekirdağ Estemed Kusursuz Bir Cilt İçin
Çorlu ve Ergene’nin ayrımı olan Tekirdağ Yolu Açıldı
Haber Süleymanpaşa 10 Şubat 2020 Bu Haber 417 kişi tarafından okundu.

tekirdağ “Yol Konusunda Çağ Atladık”

Tekirdağ'ın Çorlu ve Ergene ilçelerinin yol ayrımı olan Tekirdağ yolunun açılışı TBMM Başkanı Mustafa Şentop, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, Kırklareli Valisi Osman Bilgin, AK Parti Tekirdağ Milletvekilleri Mustafa Yel, Çiğdem Koncagül, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, bölge belediye başkanları ve davetlilerin katıldığı törenle açıldı. 

Çorlu-Ergene ilçelerinin ayrımı olan Tekirdağ yolu TBMM Başkanı Mustafa Şentop ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan'ın katıldığı törenle açıldı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ülkenin bir çok alanda olduğu gibi yol konusunda da çağ atladıklarını kaydeden Şentop “Bugün itibariyle yani 18 yılda 20 bin kilometre bölünmüş yola kavuştuk. 18 yıllık dönemde bölünmüş yol uzunluğumuz toplamda 26 bin kilometreye ulaşarak Türkiye 3 bin kişiye 1 kilometre bölünmüş yol düşecek bir noktaya geldi” dedi.

 

6 KÖPRÜ BULUNMAKTADIR

 

Programda konuşan Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu, “Trakya’nın Marmara ve Karadeniz’e açılan kapısı Tekirdağ’da Çorlu-Ergene ayrım Tekirdağ yolunun açılışını yapacağımız bu günde törenimize teşriflerinizle bizleri onurlandırdınız.  Tarihi ve turistlik zenginliklerinin yanı sıra Trakya’nın verimli toprakları üzerinde kurulu Tekirdağ ilimiz, ekonomik, ticari ve sanayi faaliyetleriyle ülkemizin önemli merkezlerinden bir tanesidir. Avrupa ile bağlantımızı sağlayan uluslar arası yol güzergahında bulunması sebebiyle önem arz eden Tekirdağ’ın çevre iller ve komşu ülkelerle yüksek standartlı ulaşımını sağlayacak karayolu ağını gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bu kapsamda Tekirdağ’ın organize sanayi yatırımlarıyla büyüyen ve ağır taşıt trafiğiyle ulusal ve uluslar arası trafiğe hizmet veren Çorlu ve Ergene ilçelerinin bu gelişimini destekleyen önemli projelerinden biri de toplam 23 kilometre uzunluğundaki, bugün açılışını yapacağımız Çorlu Ergene Ayrımı-Tekirdağ yolumuzdur. 2X2 şeritli bölünmüş yol standardındaki yolumuz D-100 üzerindeki Marmaracık Kavşağı’ndan başlayarak Tekirdağ istikametine devam etmektedir. Proje ile Tekirdağ İstanbul yolu ile esasında İstanbul Edirne yolunu önemli bir hatla birleştirmiş durumdayız. 13 kilometrelik kesim geçmiş yıllarda trafiğe açılmıştı, bu sefer de 10 kilometrelik kesimi trafiğe açacağız. 10 kilometrelik kesimde 4 adet seviyeli kavşak, 1 adet viyadük, 1 adet hidrolik köprü olmak üzere 1384 metre uzunluğunda 6 adet köprü bulunmaktadır. Yine işimizin kapsamında 2 milyon 450 bin metreküp kazı, 670 bin metreküp dolgu, 36 bin 850 metreküp beton, 3 bin 600 ton demir, 206 adet kiriş, 40 kilometre oto korkuluk, 360 bin ton plastik temel ve alt temel ve 160 bin ton da sıcak karışım imaları yapılmıştır” dedi.

 

“NE GEREKİYORSA YAPIYORUZ”

 

Programda daha sonra konuşan Tekirdağ Valisi Aziz Yıldırım, karayolunun Tekirdağ’a hayırlı uğurlu olması temennisinde bulundu. Tekirdağ’ın güzel bir hizmete kavuştuğunu kaydeden Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan “Ülkemizin dört bir yanında yaz kış demeden bu güzellikleri milletimize yaşatmak için gece gündüz çalışıyoruz. Hep bu güzellikleri yaşamak, milletimizin yolunu açmak, yükünü hafifletmek için yoğun çaba sarf etsek de zaman zaman yaşadığımız bir takım olaylarda da derin üzüntülere gark oluyoruz. Elazığ depremi, Van'daki çığ felaketi, uçak kazası gibi olaylarda ateş sadece düştüğü yeri yakmamış tüm milletimiz hüzne boğulmuştur. Hamdolsun yaraları sarma noktasında ne gerekiyorsa yapmaktayız. Devletimiz, milletimiz ve hükümetimiz tüm bu olaylarda yek vücut olmuştur, olmaya da devam etmektedir. Allah bizlere, milletimize inşallah böyle acılar bir daha yaşatmaz. Bu vesile ile buradan bir kez daha hayatını kaybeden vatandaşlarımıza rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum” dedi.

 

“5 BUÇUK MİLYAR TL YATIRIM YAPTIK”

 

“Yurdumuzun her köşesi bizim için kıymetlidir, özeldir, kutsaldır” diyen Turhan “ Her bölgemizin, her şehrimizin kendine has güzellikleri, zenginlikleri ve dinamikleri vardır. Tekirdağ tüm bunları bağrında barındıran eşsiz bir diyardır. Toprağıyla, suyuyla, doğasıyla, tarihiyle eşsiz güzellikte bir şehrimizdir. Asya ve Avrupa arasındaki ticaret ve kültür yollarının kavşak noktasında bulunması Tekirdağ'a ayrı bir önem kazandırmaktadır. Yine Tekirdağ, Trakya'nın Marmara ve Karadeniz'e açılan kapısı konumundadır. Sanayisiyle, turizmiyle, tarımıyla gerçekten bu bölgemizdeki en büyük il olarak ülkemiz ekonomisini canlandıran çok önemli bir merkezdir. İstanbul gibi dünyanın mega şehirlerinden birine komşu olması da Tekirdağ'ımıza ayrı bir değer katmaktadır. Durum böyle olunca da Tekirdağ'a ne gerekiyorsa yapılması gerekmektedir. Ulaşım ve altyapı bakanlığı olarak meseleye bu açıdan yaklaştık ve Tekirdağ'ın ulaşım ve iletişim altyapısına bugüne kadar 5 buçuk milyar TL yatırım yaptık” dedi.

 

“TRAFİĞİ RAHATLATACAK”

 

Turhan “ Bugün de Tekirdağ'ın organize sanayi yatırımları ile büyüyen ve ağır taşıt trafiği ile ulusal ve uluslararası trafiğe hizmet veren, Çorlu'nun gelişimini destekleyen 23 kilometre uzunluğundaki Çorlu Ergene Ayrımı - Tekirdağ Yolu'nun açılışını yapıyoruz. 13 kilometrelik kesim daha önceki yıllarda tamamlanmıştı. Şimdi de kalan 10 kilometrelik kısmı tamamlayıp hizmete açmanın gururunu ve mutluluğunu yaşıyoruz. Bu kısım için 172 milyon TL harcadık, helali hoş olsun. Çünkü bu sayede nice kazanımlar sağlamış oluyoruz. Bu projeyi Tekirdağ - İstanbul yolu ile İstanbul - Edirne arasındaki bölünmüş yolda sürekliliği sağlamak ve Çorlu şehir içi trafiğini rahatlatmak amacıyla hayata geçirdik. Çorlu ve Ergene ilçelerinin batısında çevre yolumuzun hizmete girmesi ile yoğun ve ağır taşıt trafiği ilçe dışına alınmış bulunuyor. Bakım işletme giderlerinden de tasarruf edilerek akaryakıt giderlerindeki azalma ile bölge ve ülke ekonomisine de katkı sağlamış oluyoruz. Bu yol başta Tekirdağ ve Çorlulular olmak üzere milletimize, ülkemize hayırlı uğurlu olsun. Tekirdağ'ın ulaşımı için 17 yılda yaptığımız yatırım tutarı 5 buçuk milyar TL. Biz geldiğimiz de bırakın komşu vilayetleri Tekirdağ'ın kendi ilçelerine bile ulaşımda önemli sorunlar yaşanıyordu. Kınalı ayrımı Çerkezköy-Saray bölünmüş yol olarak tamamladık. Tekirdağ-Malkara-Keşan yolunu bölünmüş yol olarak hizmete açtık. Çalışmalarımız devam ediyor. Barbaros Limanı'nı Tekirdağ'a bağlayan Barbaros Limanı Tekirdağ Malkara yol ayrım halkasını da bölünmüş yol haline getiriyoruz. Tekirdağ'ın Çorlu Havalimanı ile Şerefli Liman bağlantısında da bölünmüş yol çalışmalarımız devam ediyor. Yine Tekirdağ- Hayrabolu yolunda da aynı şekilde bölünmüş yol çalışmamız sürüyor. Hiç şüphesiz ki ülkemizin en önemli projelerinden biri olan ve Tekirdağ'ı sadece Çanakkale'ye değil tüm Ege'ye otoyolla bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içine alan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projemizi zaten biliyorsunuz. 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de içinde yer aldığı 88 kilometresi otoyol ve 13 kilometresi bağlantı yolu ile birlikte 101 kilometre uzunluğundaki bir proje. Ülkemizin Avrupa yakasını Çanakkale üzerinden Kuzey Ege'ye bağlayacak olan oldukça önemli bir projemiz. Bu projenin bedeli 2 milyar 537 milyon euro. Tekirdağ'ın demiryolu ulaşımı konusunda da çok önemli işler gerçekleştirdik. Öncelikle Tekirdağ il sınırları içerisinden geçen toplam 198 kilometrelik demiryolu hattının tamamını yeniledik. Tekirdağ limanına getirilecek yüklerin demiryolu ile Edirne'ye Edirne'den Avrupa'ya ulaşımını sağlayacak Tekirdağ-Muratlı demiryolunu yaptık” dedi.

 

BUGÜN GURURLU VE HEYECANLIYIZ

 

Gururlu ve heyecanlı olduklarını kaydeden Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Prof.Dr. Mustafa Şentop “ Biraz sonra Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir otoyolu projesinin Çorlu-Ergene-Tekirdağ bağlantısının açılışını yapacağız. Bu itibarla gururlu ve heyecanlıyız. Yol, tarih boyunca insanlığın ilerlemesinde ana araçlardan biri oldu. Dağ ne kadar yüce olsa da insanoğlu o dağın üzerinden bir yol geçirmek için tarihi bir çaba içerisine girdi. Üzerine türküler yakılan ve her insanın ilişkili bulunmak durumunda olduğu yollarla ilgili olarak zaman içinde oluşan atasözlerimiz, deyimlerimiz, felsefi yaklaşımlarımız ciddi bir külliyat oluşturur. Kalpten kalbe bir yol vardır görülmez, hangimiz bu türküyü duyup hissetmemişizdir. Bin yıllık yol bile bir adımla başlar. Yol bizi taşır, ulaştırır, birleştirir ve bazen de ayırır. Ama her halükarda yol insan ve hayatla birebir ilişkili bir olgudur. Yol, insanın olduğu her yerdedir ve insan yolun olduğu her yerdedir. Bilginin, aklın, ruhun, siyasetin, toplumun, bireyin, ticaretin, yasaların, matematiğin velhasıl her şeyin bir yolu ve o yolu yürümenin şartları ve mantığı vardır. Bugün bilgi otoyollarından bahsettiğimiz bir çağdayız. Demek ki insanın yolla ilişkisi farklılaşarak her düzeyde devam etmektedir. Somut düzlemde sadece karayolu değil, demiryolu, deniz ve hava yolunun, hatta uzay yolunun varlığına bakıp da dünya hep böyleydi zannetmeyelim. Bugün açılışını yaptığımız otoyola bakıp da ülkemizin şehirleri, birbirine hep otoyollarla bağlıydı diye düşünmeyelim. Şose, şeritsiz ve tozlu tek şeritli çift yönlü çift şeritli duble ve otoyol aşamalarının  her birinin nice çileli, kazalı, acılı, maceralı hikayesi vardır” dedi.

 

“TBMM’NİN 100’ÜNCÜ YILINI KUTLAMAYA HAZIRLANIYORUZ”

 

Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışının 100’üncü yılını bu yıl kutlamaya hazırlandıklarını kaydeden Şentop” 1920’de, yani tam 100 yıl önce Türkiye Büyük Millet Meclisi’ni açtığımızda 18 bin 350 kilometrelik yolumuz vardı. O dönemki yollarımızın 13 bin kilometresi şose, 4 bin 450 kilometresi ise toprak yoldu. Tabi ki dönemin şartlarına göre yapılan yollarda bugünkü araçların seyahat etmesi mümkün değildi. Çünkü o yollar dönemin ulaşım araçları olan at arabaları ve kağnılar için yapılmıştı. Cumhuriyetimizin banisi Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün vefat ettiği 1938 yılında yollarımızın uzunluğu 40 bin 255 kilometreye ulaşmıştı. 2. Dünya Savaşının sıkıntıyla geçen yıllarından sonra İsmet Paşa’nın 12 yıllık iktidarı döneminde 7 bin kilometre daha yol eklendi. Adnan Menderes’in iktidara geldiği 1950 yılında yollarımızın toplam uzunluğu 47 bin kilometreydi. Merhum Menderes’in 1960 darbesiyle indirildiği ve asıldığı dönemdeki yol uzunluğumuz ise 61 bin 542 kilometreye ulaşmıştı. Siyasi tarihimle yolların uzunluğunu yan yana izlemeye devam edersek atılımcı bir yol hamlesinin merhum Özal zamanında başladığını görürüz. Merhum Özal döneminde ülkemizin mevcut yolları genişletildi, asfaltlandı. Yine bu dönemde Türkiye ilk defa modern yollar ve 1983’te de otoyolla tanıştı. Geniş coğrafyamızdaki yol ihtiyacı o yıllarda da tam anlamıyla karşılanabilmiş değildi. Türkiye bir yandan nüfus, ve sanayi ticaret alanında büyüyor, bir yandan ülke içindeki dinamizme bağlı olarak sürekli artan motorlu taşıtlar, yeni yol yapımını mecburi hale getiriyordu. 780 bin kilometrekare olan ülkemizde 2002 yılına kadar 6 bin 100 kilometre bölünmüş yol yapıldığını görüyoruz. Yani 18 yıl önce 11 bin kişiye 1 kilometre bölünmüş yol düşüyordu. Türkiye’miz yol ve ulaşım konusunda gerçek bir devrim ve değişimi 2002 yılından itibaren yaşamaya başladı” diye konuştu.

 

“26 BİN KİLOMETREYE ULAŞTIK”

 

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde ülkenin bir çok alanda olduğu gibi yol konusunda da çağ atladıklarını kaydeden Şentop “ Bugün itibariyle yani 18 yılda 20 bin kilometre bölünmüş yola kavuştuk. 18 yıllık dönemde bölünmüş yol uzunluğumuz toplamda 26 bin kilometreye ulaşarak Türkiye 3 bin kişiye 1 kilometre bölünmüş yol düşecek bir noktaya geldi. Memleketin her yanında hizmet veren bölünmüş yolları, otoyolları, tünelleri, viyadükleri, köprüleri seyahat eden vatandaşlarımız yakından görüyor ve bunların kıymetini biliyor. Bugün açılışını yaptığımız yol Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale- Balıkesir otoyolunun sadece bir bölümü. Bu projenin temeli 2017’de atılmıştı. İçinde Çanakkale Boğaz köprüsü de olan projenin toplam uzunluğu 321 kilometre. İnşallah cumhuriyetin 100.yılında bu proje tamamlanmış olacak. Böylece Marmara Denizinin kuzey kıyıları da güzel bir otoyola kavuşmuş olacak. Hayat zıtlıklarla ve içindeki değişik duygu ve dinamiklerle devam ediyor. Bir yandan iç ve dış siyasetimizde önemli süreçlerin içinden geçerken, diğer yandan da geçtiğimiz günler içinde bizi milletçe üzen ve sarsan olaylar dizisini yaşadık. Elazığ Depreminde kaybettiklerimiz, çığ faciasında kaybettiklerimiz, sınır ötesindeki menfur saldırıda toprağa düşen şehitlerimiz ve Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki uçak kazasında kaybettiğimiz vatandaşlarımız. Her birinin acısı milletimizi farklı şekilde kederlendirdi. Her üzücü olay için devlet-millet beraberliği içinde gerekeni yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Şehitlerimize ve felaketlerde kaybettiğimiz kıymetli insanlarımıza rahmet, yaralı vatandaşlarımıza da acil şifalar diliyorum” dedi.

“ FAYDA GETİRMEYECEKTİR”

 

Şentop “ Biz çalışmaya memur ve mecburuz. Yalnız bizim ülkemizin değil dünyanın değişik bölgelerindeki mazlumların da bizim çalışmamıza ihtiyacı var. Güçlü ve kudretli bir Türkiye onlar için de bir umut ve bir direnç kaynağıdır. Biz geçmişte trafik kazalarına çok kurban vermiş bir milletiz. Şimdi yolların kalite ve büyüklüğünün artmasıyla trafik kazasına bağlı ölümlerin giderek düştüğünü istatistiklerle de görüyoruz. Tabi ki temennimiz bunların hiç olmaması. Birbirimize sarıldıkça büyüyor ve ilerliyor, kendi içimizde sebebi ne olursa olsun kavga edip ayrıştıkça zayıflıyor ve değişik saldırılara açık hale geliyoruz. Açtığımız bu somut otoyollar dışında siyasetin ve görüş ayrılıklarının arasına da bariyerler değil yollar ve otoyollar açmak ve onları hep açık tutmak mecburiyetindeyiz. Çünkü aynı geminin içindeyiz. Diğerleri batsın diye gemide delik açmak akılsızlıktır. Çünkü gemiyle birlikte hepimiz batarız. Dünya siyasetinde de durum böyledir. İnsanların yaşaması için politika ve eylemler üretileceğine tersi gerçekleşiyor ve bu sebeple bütün dünya büyük bir huzursuzluk ve tedirginlik içerisinde. Adaleti ve sevgiyi siyasi fikirlerimizin de önüne koymak ve yükseltmek mecburiyetindeyiz. Siyasi görüş ayrılıkları, yakından ve iyi niyetle bakılırsa bir zenginliktir. Çünkü farklılık rekabet doğurur, rekabet de daha iyisini getirir. Görüşleri, düşünceleri farklı diye üstünü çizmek, anlamsız ve saçma düsturların içinde çürütmeye çalışmak kimseye fayda getirmemiştir ve getirmeyecektir. Suriye, Libya, özellikle İdlib’de yaşananlar. Bütün dünyanın gözü önünde oynanan insanlık dışı vahşi tiyatro oyunlarının son bulması için gayret göstermek ahlaki ve insani bir yükümlülüktür. Türkiye bunun için adeta tek başına çaba göstermekte, çok aktörlü zalim güçler dengesi karşısında cansiperane bir mücadele sürdürmektedir” dedi.

2014 Şömine Modellerini Gördünüz mü?
 haberleriTEKPARK ULAŞIM A.Ş' den Önemli Duyuru


GÜNDEM 25 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriÜniversitelerarası Korumalı Futbol Maçını NKÜ Kazandı


GÜNDEM 25 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriBıyıkali Mahallesi’ne İçme Suyu Deposu


GÜNDEM 24 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriFen Edebiyat Fakültesinde Devir Teslim


GÜNDEM 24 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriTürklere Güvendiler Ortaöğretim Öğrencileri İle Buluştu


GÜNDEM 22 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriVali Yıldırım Protokol Kuralları Seminerine Katıldı


GÜNDEM 22 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriSüleymanpaşa ‘Birileri’ni Ağırladı


GÜNDEM 21 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriAilesine Şiddet Uygulayan Babasını Öldüren Genç, Tutuklandı


GÜNDEM 25 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriAnnesine Şiddet Uygulayan Babasını Öldürdü


GÜNDEM 24 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriTekirdağ'da, Üniversitelilere İş Bulmayı Kolaylaştıran Sistem


GÜNDEM 24 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
 haberleriSon Dakikada Galibiyeti Kaçırdı


FUTBOL 24 Şubat 2020
Süleymanpaşa haberleri
Tüm dünya bir gün Türk Tohumu kullanacak
facebooktwitterrsssanalbasin.com üyesidir
online alışveris

59.COM.TR ve alt sayfalarında gezdiğinizde kullanım şartlarını kabul etmiş sayılırsınız. Sitede yer alan her türlü yazılı ve görsel materyalin kaynak belirtmeden izinsiz kopyalanması ve kullanılması 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'na göre suçtur. Her Hakkı Saklıdır. © 2015 TASARIM muhabbet.org