Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), müşteriyi ve şirketi bir araya getirme sürecidir. Başarılı bir işi sürdürmek için işletme, müşterileri ile pozitif bir ilişki kurmak ve sürdürmek zorundadır. CRM‘in amacı da bir şirketin mevcut müşterilerini elinde tutma

Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), müşteriyi ve şirketi bir araya getirme sürecidir. Başarılı bir işi sürdürmek için işletme, müşterileri ile pozitif bir ilişki kurmak ve sürdürmek zorundadır. CRM'in amacı da bir şirketin mevcut müşterilerini elinde tutmasına ve yeni müşteriler kazanmasına yardımcı olmaktır. CRM’in uygulanabileceği birçok farklı alan vardır.
Haber Teknoloji 11 Ocak 2019 Bu Haber 268 kişi tarafından okundu.

tekirdağ Yeni Başlayanlar İçin CRM - Müşteri İlişkileri Yönetimi Temelleri

Pazarlama Yatırımlarınızı Doğru Hedef Kitleye Yapın

Hedefli pazarlama, hedef kitle hakkında bilgi toplanarak hayata geçirilir. Bu bilgiler alışkanlıklar veya demografik bilgiler olabilir.

Bunun arkasındaki fikir, işletmelerin bir müşterinin neyi satın aldığını analiz etmesi ve ardından satın alma alışkanlıklarına göre belirli ürünleri bu müşteriye pazarlamasıdır. İşletmeler indirim kartlarını ve özel mağaza kredi kartlarını kullanarak satın alma alışkanlıklarını takip etmektedir.

Hedefli pazarlama internet üzerinden de uygulanabilir. Amazon.com'un satın alma alışkanlıklarına ve ürün derecelendirmelerine dayalı ürün önerileri vardır. Müşterilere pazar hedefli ürünlerin e-postaları da gönderilebilir. Doğru ürünleri doğru müşterilere pazarlamak, bir işletmenin satışlarını minimum maliyetle maksimum ölçüde artırabilir.

Çağrı Merkezleri ve Müşteri Hizmetleri

Bir ürün siparişi vermek veya bir ürün/markayı şikâyet etmek için çağrı merkezlerini aradığınızda otomatik bir çağrı yanıtı ile karşılaşırsınız. (“Lütfen sorular için 1'e, yorumlar için 2'ye basın”) Bu iletişim CRM içermektedir. Çağrıları alan müşteri ve iş etkileşimlerini izleyen çağrı merkezleri, genellikle CRM barındıran programlar ile çalışır. CRM yöneticileri, çağrı merkezlerini mümkün olduğunca verimli ve müşteri dostu hale getirmeye çalışır. Çünkü otomatik bir sistemde kolayca gezinebilen bir müşterinin, gelecekte aynı şirketle iş yapma olasılığı daha yüksektir.

Bir şikâyette, sorunları hızlıca yanıtlanan bir müşterinin bir şirketin ihlallerini affetmesi ve unutması daha olasıdır. Müşteri hizmetleri, tüm CRM süreçlerinin ve stratejilerinin belkemiğidir.

CRM Satıcıları

Verileri başarılı bir şekilde toplamak, çağrı merkezlerini yönetmek, verileri analiz etmek ve değişiklikler yapmak için işletmelerin CRM yazılımlarına ihtiyaç duymaları şaşırtıcı değildir. Dünyada Microsoft gibi firmalar CRM satışı yapmaktadır. Paket programlar dışında ‘’işletmelere özel’’ programlar da yaratılabilmektedir. Bu programları satan global firmalardan, kobilerin satın alması çoğu zaman maliyetleri yüzünden mümkün olmamaktadır. Ancak işletmelere özel CRM programı yazan ve her işletmeye uygun fiyatlar sunan bir firma var; Ecra. Daha yakından tanımak ve incelemek isterseniz aşağıdaki makaleyi okuyabilirsiniz:

https://ecra.io/crm-programi/

CRM Uygulamaları

Birçok farklı CRM uygulaması vardır. Bazı CRM uygulamaları web tabanlı olup bir tarayıcı üzerinden erişilebilir. Diğer CRM uygulamaları, çeşitli uygulamalarda veri girişlerini ve veri yönetimini entegre etmek için yerleşik programlara sahiptir.

CRM satıcıları da her müşteriye özgü olan belirli stratejilere sahiptir. Bir CRM satıcısının hedefi sadece bir şirketi en son CRM teknolojisiyle güncellemek değil; aynı zamanda şirket / altyapı ilişkisini müşteri / şirket ilişkisinin gelişebileceği şekilde tasarlamaktır.

Sonuç

Müşteriyi tanımak, başarılı bir işin anahtarıdır. Müşteri ilişkileri yönetimi, bir işletmenin müşterilerini analiz ettiği ve buna göre değişiklikler yaptığı süreçtir. CRM satıcıları, en iyi CRM yöntemleri hakkında uygulamalar ve öneriler sunar.

Çoğu gözlemci, CRM uygulamalarının yeni stratejiler ve teknolojiler ile gelişmeye devam edeceğine inanmaktadır. Günümüzde tüm işletme ve markalar için CRM büyük önem taşımaktadır.

https://www.ecra.io/

Tüm dünya bir gün Türk Tohumu kullanacak
 haberleriMakine Ce Belgesi Nasıl Alınır ?


TEKNOLOJİ 22 Ekim 2018
genel haberleri
 haberleriINTERNET AĞINIZA YABANCILARIN SIZMASINA İZİN VERMEYİN


TEKNOLOJİ 30 Ocak 2018
genel haberleri
 haberleriiPhone X yerine iPhone 8 Plus alınır mı?


TEKNOLOJİ 1 Kasım 2017
genel haberleri
 haberleriGoogle’da en çok aranan kelimeler


TEKNOLOJİ 1 Kasım 2017
genel haberleri
 haberleriBAHAR YORGUNLUĞU DA NEYMİŞ


GÜNDEM 19 Mart 2019
genel haberleri
 haberleriDÜNYAYI GEZİYORUM


GÜNDEM 19 Mart 2019
genel haberleri
 haberleriTOBB, TESK ve TÜRK-İŞ Başkanları Tekirdağ’da


GÜNDEM 19 Mart 2019
genel haberleri
 haberleriMESTAN ÖZCAN’DAN ALBAYRAK’A SERT SÖZLER


GÜNDEM 19 Mart 2019
genel haberleri
 haberleriSÜLEYMANPAŞA’NIN ÇOCUKLARINA BAHAR ERKEN GELDİ


GÜNDEM 19 Mart 2019
genel haberleri
 haberleriBakan Soylu: Şimdi Sana 4 Duvar Verdik, O Duvara Daya


GÜNDEM 18 Mart 2019
genel haberleri
 haberleriMalkara Et Kombinası Törenle Açıldı


GÜNDEM 18 Mart 2019
genel haberleri
 haberleriÇanakkale Zaferinin 104. Yılında Şehitleri Anıldı


GÜNDEM 18 Mart 2019
genel haberleri
Haber Ara :
çorlu emlak ilanları
facebooktwitterrsssanalbasin.com üyesidir
online alışveris

59.COM.TR ve alt sayfalarında gezdiğinizde kullanım şartlarını kabul etmiş sayılırsınız. Sitede yer alan her türlü yazılı ve görsel materyalin kaynak belirtmeden izinsiz kopyalanması ve kullanılması 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'na göre suçtur. Her Hakkı Saklıdır. © 2015 TASARIM muhabbet.org