SAHURDA SADECE SU İÇİLMESİ ZARARLI

Size Özel Yeni Model Otantik - Özel Tasarım Takılar ve Aksesuarlar, kolye küpe bileklik modelleri en uygun takı fiyatları
Haber Gündem 15 Mayıs 2018 Bu Haber 154 kişi tarafından okundu.

tekirdağ SAHURDA SADECE SU İÇİLMESİ ZARARLI

KIRKLARELİ İl Sağlık Müdürü Dr. Çiğdem Cerit, Ramazan ayının, oruç tutanlar için beslenme ve yaşam şeklinin değiştiği bir ay olduğunu belirterek, önerilerde bulundu.


 

Kırklareli İl Sağlık Müdürü Dr. Çiğdem Cerit, ramazan ayında oruç tutacakları uyararak önemli uyarılarda bulundu. Dr. Cerit “ Yeterli ve dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az 2 öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir. Sahura kalkılmaması  ya da sahurda sadece su içilmesinin zararlı olduğu unutulmamalıdır. Çünkü bu beslenme tarzı yaklaşık 17  saat olan açlığı, ortalama 20 saate çıkarmaktadır. Bu da açlık kan şekerinin daha erken saatlerde düşmesine ve buna bağlı olarak günün daha verimsiz geçmesine neden olmaktadır. Bu durumun aksine eğer sahur öğünü, ağır yemeklerden oluşursa gece metabolizma hızı düştüğü için yemeklerin yağa dönüşme hızı ve kilo alma riski artmaktadır. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalıdır. Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, tam tahıllı ekmekler gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılabilir ya da çorba, zeytinyağlı yemekler, yoğurt ve salatadan oluşan bir öğün tercih edilebilir. Gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketmesi; aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile hamur işlerinden uzak durulması uygun olacaktır” dedi.


 

İftar sofraları için hazırlanan yiyecekler ve bunların tüketim miktarlarının önemli olduğunu belirten Dr. Cerit, şunları söyledi. “ İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2-3 kat fazlası bulunabilmektedir. İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında fazla miktarda, enerjisi yüksek besinler yenilir ve bu durum hem sağlık açısından risk oluşturabilir hem de ilerleyen günlerde kilo alımına zemin hazırlayabilir.”

 

DHA

Prefabrik & Çelik Evlerde Ekonomik Sağlam Çözümler Adalı İnşaat
 haberleriÇocuk Ruh Sağlığı Merkezi Çalışmalara Devam Ediyor


GÜNDEM 19 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriÜniversitelerdeki kitap sayısı arttı


GÜNDEM 19 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriAhilik Haftası Törenle Kutlandı


GÜNDEM 19 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleri19 Eylül Gaziler Günü Törenle Kutlandı


GÜNDEM 19 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleri“Millî Eğitim Sistemi Adı Gibi Millî Değildir”


GÜNDEM 19 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleri “BELEDİYE VATANDAŞI OYALIYOR!”


GÜNDEM 18 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriSON GÜN 21 EYLÜL


GÜNDEM 18 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriAygun: “Demokrasi adım adım bitiriliyor”


GÜNDEM 18 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleri“ÖĞRETMENSİZ OKUL KALMAMALI”


GÜNDEM 18 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriSonbaharda kendinizi yenileyin


GÜNDEM 17 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriGünay, TATSO Genel Kurulu’na katıldı


GÜNDEM 17 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleri2018-2019 İlköğretim Haftası Kutlandı


GÜNDEM 17 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriTARSİM UYARDI: SERA SİGORTASI YAPTIRMANIN TAM ZAMANI!


GÜNDEM 17 Eylül 2018
genel haberleri
 haberleriDÜNYA TEMİZLİK GÜNÜNDE ÖRNEK ETKİNLİK


GÜNDEM 17 Eylül 2018
genel haberleri
Trakya Tur Balkanları Bizimle  Keşfetmeye Ne Dersiniz?
çorlu emlak ilanları
facebooktwitterrsssanalbasin.com üyesidir
online alışveris

59.COM.TR ve alt sayfalarında gezdiğinizde kullanım şartlarını kabul etmiş sayılırsınız. Sitede yer alan her türlü yazılı ve görsel materyalin kaynak belirtmeden izinsiz kopyalanması ve kullanılması 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'na göre suçtur. Her Hakkı Saklıdır. © 2015 TASARIM muhabbet.org