HAFIZAYI GÜÇLENDİREN 6 ÖNEMLİ BESİN

Size Özel Yeni Model Otantik - Özel Tasarım Takılar ve Aksesuarlar, kolye küpe bileklik modelleri en uygun takı fiyatları
Haber Gündem 24 Haziran 2019 Bu Haber 120 kişi tarafından okundu.


Unutkanlık, zihin yorgunluğu, odaklanmada güçlük yaşamak ve dikkat eksikliği günümüzde genç yaşlı fark etmeksizin 7’den 70’e tüm yaş gruplarında çağın problemi haline geldi. Beyin sağlığımızı korumak için dikkat etmemiz gereken en önemli alışkanlıklarımızdan biri ise her gün yeterli miktarda su içmek olmalı. Çünkü su içmediğimizde vücudumuzda ilk etkilenen organlarımızdan biri beyin oluyor. Dolayısıyla öncelikle günde en az 8-10 bardak su içmemiz şart! Beynimizin sağlıklı çalışması için asla ihmal etmemiz gereken bir başka önemli nokta da, yeterli ve dengeli beslenmek. Ayrıca içerdikleri vitamin ve mineraller nedeniyle beyin sağlığının korunmasında ayrı bir önem taşıyan bazı besinleri düzenli olarak tüketmemiz de çok önemli.Acıbadem International Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilem İrkin Koçan hafızamızı güçlendirmek ve odaklanma problemi yaşamamak için soframızda düzenli olarak yer almaları gereken besinleri anlattı, önemli bilgiler verdi.

 

Balık

“Omega 3 zengini olan balık beyin sağlığını korumak ve güçlendirmek için beslenme listenizde mutlaka yer almalı” diyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilem İrkin Koçan sözlerine şöyle devam ediyor: “Balık yağının beynin hafıza ve bilişsel yeteneklerinin kaybolmasından ve bunamadan koruduğunu gösteren çok fazla sayıda bilimsel çalışma mevcut. Beyin dokusunun büyük bir yüzdesi yağ asitlerinden oluşuyor ve daha fazla omega 3 yağları tüketmek sinirler arasında daha iyi iletişim sağlanmasına ve beynin hacmini korumasına yardımcı oluyor.” Beyin sağlığı için haftada en az 2 kez, civa miktarı düşük olan ve yüksek miktarda Omega 3 içeren sardalya, hamsi, istavrit ve lüfer gibi yağlı balık tüketmeye özen gösterin.

 

Yumurta

Yumurta vücudumuz için gerekli en kaliteli hayvansal protein kaynaklarından. Özellikle beyin hücrelerinin gelişimine yardımcı olmak gibi son derece önemli bir işlev üstleniyor. Bu sayede öğrenme ve hafıza gibi bilişsel fonksiyonları güçlendiriyor. Yumurta, bir çeşit B vitamini olan kolin içeriyor. Kolin, yeni beyin hücresi üretimine de etki ediyor. Yumurta içinde bulunan amino asitler, hücre fonksiyonu ile etkileşime geçerek, zihinsel ve nörolojik bozuklukları önlemek amacıyla nörotransmitter dengesini korumaya yardımcı oluyor. Zihin gücünüzü artırmak için her sabah bir adet yumurta beslenme listenizde yer almalı.

 

Tam tahıllar

B grubu vitamin kaynağı tahıllar beyin sağlığının korunması ve güçlü bir hafıza için gerekli. Özellikle zengin lif kaynağı olan kepekli tahıl ürünlerini beslenmenizde mutlaka bulundurmalısınız. Tam buğday unundan yapılan ekmek B grubu vitaminlerinin de iyi bir kaynağı. B grubu vitaminler sinir hücrelerinin görevlerini sağlıklı yapmalarını sağlıyor ve sinir iletilerinin düzgün çalışmasında görev alıyorlar. Özellikle B grubu vitaminlerinden B6, B12 ve folik asit, kanda homosistein adlı maddenin yükselmesini baskılayarak Alzheimer hastalığı riskini azaltabiliyor.

 

Ceviz

Ceviz içeriğindeki omega 3 ve 6 yağ asitleri, fosfor, kalsiyum, potasyum ve demir açısından zengin bir besin. Yapılan bilimsel çalışmalar cevizin hafızayı, algı ve öğrenme yetilerini iyileştirdiğini göstermiş. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilem İrkin Koçan günde 3-4 tam ceviz tüketmenin beyin sağlığı için önemli olduğunu belirterek, “Çocuklar da beyin gelişimi için günde en az 2 tam ceviz ya da yine omega 3 içeriği zengin fındık -bademden günde 10/15 adet tüketmeliler” diyor.

 

Yoğurt

Zengin bir kalsiyum deposu olan yoğurt içeriğindeki tirozin ile hafızayı güçlendirmeye yardımcı oluyor. Yoğurt ya da diğer süt ürünlerinden günde en az 2 porsiyon (süt ya da yoğurt) tüketmeye özen gösterin.

 

Yer fıstığı

Zengin bir niasin kaynağı olan yer fıstığı bu özelliği ile beyin sağlığının korunmasına yardımcı oluyor. Sinir sisteminin sağlıklı çalışmasına katkıda bulunmasının yanı sıra Alzheimer riskini de azaltıyor. Ancak yer fıstığının alerjik özelliğini ve yüksek kalorili olduğunu da unutmayın. Bu nedenle günde 15/20 adet tüketmeniz yeterli olacaktır.

 

Sabah kahvaltısız olmaz!

Günün en önemli öğünü kahvaltıdır. Bunun nedeni ise vücudun ihtiyaç duyduğu en önemli besin kaynaklarının bu öğünde karşılanması. Yapılan çalışmalara göre; gece uzun süren açlığın ardından kahvaltı yapılmazsa zihinsel faaliyetlerde azalma ve dikkat eksikliği gibi sorunların yanı sıra baş ağrısı, baş dönmesi ve halsizlik gibi pek çok sorun gelişebiliyor. Güne zinde başlamak için kahvaltınızda yumurta, peynir, domates, salatalık ve tam tahıl ekmeği mutlaka bulunsun. Uzun süre tokluk sağlaması ve enerji vermesi için kahvaltıda zeytin, ceviz, fındık ve badem de tüketebilirsiniz.

Tekpara GPR RADAR El Yapımı Alan Tarama Dedektörleri - Metal Dedektörü - Altın Arama Çubukları Fiyatları - Rezistivite Cihazı Modelleri Dedektör Dünyası
 haberleriREKTÖR YÜKSEL’LE BULUŞTU


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriYANGIN SÖNDÜRME UÇAKLARI MECLİS GÜNDEMİNDE


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriEdirne'de 315 kaçak göçmen yakalandı


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriEdirne'de yağmur etkili oldu, yollar göle döndü


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriEdirne'de otomobiller çarpıştı: 1 ölü, 6 yaralı


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriKeşan Belediyesi'nin Stratejik Plan Toplantıları Sürüyor


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriBaşaran Terfi 3'teki Çeşmeler Hakkında Bilgilendirdi


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriİL MÜDÜRÜ KARACA’DAN SİLİVRİ’YE DESTEK SÖZÜ


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriErgene Belediyesi Olağanüstü Meclis Toplantısı Yapıldı


GÜNDEM 17 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriKalp Krizinden Eşini Kaybeden Kadın İntihar Etti


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriEvdeki 1 Kilo Esrarı 'Limit' Buldu


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriOrmanlık Alanda Araç Lastiklerinin Yakılması Korkuttu


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriSICAK HAVALARDA KALP HASTALARI İÇİN 7 UYARI


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriÇanakkale’de “Bu Yolda Hep Birlikteyiz” Denetimi


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriSu ve Vicdan Nöbeti Koordinasyon Kurulu'dan Bilgilendirme


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriFazıl Say, Kazdağları İçin Geliyor…


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriSTREETBALL VE TAVLA TURNUVALARINA BAŞVURULAR BAŞLIYOR


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriPınar Bulvarında Altyapı Çalışmaları Başladı


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriANNE VE ÇOCUK ATÖLYELERİ DEVAM EDİYOR


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriİstanbul'dan müşteri getirmişler! Bu halde yakalandılar


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriYüksel:“Deprem gerçeğini unutmayalım”


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriKeşkek Şenliği festivallere taş çıkarttı!


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriSahilde Bıçaklı, Sopalı Kavga: 1 Ölü, 1 Yaralı


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriElektrik Akımına Kapılan Leylekler Telef Oldu


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
 haberleriTakla Atan Otomobil Tarlaya Devrildi: 4 Yaralı


GÜNDEM 16 Ağustos 2019
genel haberleri
Prefabrik & Çelik Evlerde Ekonomik Sağlam Çözümler Adalı İnşaat
facebooktwitterrsssanalbasin.com üyesidir
online alışveris

59.COM.TR ve alt sayfalarında gezdiğinizde kullanım şartlarını kabul etmiş sayılırsınız. Sitede yer alan her türlü yazılı ve görsel materyalin kaynak belirtmeden izinsiz kopyalanması ve kullanılması 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'na göre suçtur. Her Hakkı Saklıdır. © 2015 TASARIM muhabbet.org