KAHVALTI SADECE SAĞLIK DEĞİL AYNI ZAMANDA MUTLULUK KAYNAĞI

Tekpara GPR RADAR El Yapımı Alan Tarama Dedektörleri - Metal Dedektörü - Altın Arama Çubukları Fiyatları - Rezistivite Cihazı Modelleri Dedektör Dünyası
Haber Gündem 13 Mart 2018 Bu Haber 186 kişi tarafından okundu.


Sabahları zor uyanıyorsanız, gün içinde kendinizi yorgun ve stresli hissediyorsanız nedeni kahvaltı yapmama alışkanlığınız olabilir. Güne doğru besinlerin uygun miktarlarda buluşturulduğu bir kahvaltı sofrası ile başlamak, pek çok hastalığın önüne geçmekle birlikte kilo alımını engelliyor, üstelik stressiz ve gerginlikten uzak bir gün geçirmenizi sağlıyor. Memorial Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Emine Yüzbaşıoğlu, sağlıklı kahvaltı için önemli önerilerde bulundu.

 

Kahvaltı etmemek enerji ve motivasyonu düşürüyor

Sağlıklı beslenmenin ilk adımı, güne kahvaltı ile başlamaktır. Kahvaltı uzun süren açlık sonrasında düşen kan şekeri seviyesini yükselterek, güne zinde ve enerjik başlamayı sağlar. Kahvaltı ayrıca konsantrasyonu artırırken, sabah şeker düşmesine bağlı yaşanabilecek gerginlik, sinirlilik, uyku hali gibi yaşam kalitesini olumsuz etkileyecek durumların yaşanmasını önler.Özellikle bütün besin gruplarının yer aldığı Türk kahvaltısı, sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmezdir.

 

Kendinize sağlıklı besinlerden oluşan bir kahvaltı düzeni oluşturun

Doğru bir beslenme planlaması için kahvaltıda ne yenildiğinin önemi büyüktür. Özellikle öğrenciler ve çalışan kişilerin öncelikle tercihi pratik olması bakımından poğaça, açma, simit gibi yağ ve karbonhidrat içeriği yüksek besinlerdir. Bu tür tercihler sıklaştığında beraberinde kilo alımını, mide rahatsızlıklarını beraberinde getirecektir.

 

Sabahları patates kızartması ve börek yemeyi sevenler dikkat!

Sağlıklı bir kahvaltının olmazsa olmazları peynir, yumurta ve ekmektir. Ekmek çeşidi olarak çavdar, kepek, tam buğday gibi posa içeriği yüksek ekmekler tercih edilirken, peynirde yağlı ve tuzlu çeşitlerinden kaçınılmalıdır. Tost, peynirli omlet, melemen gibi sağlıklı seçimler kahvaltı sofralarını çeşitlendirmede tercih edilirken, patates kızartması, börekten uzak durulmalıdır. Bunlar gereksiz kalori alımına ve vücut yağlanmasına neden olarak pek çok hastalığa davetiye çıkarabilir. Mevsimine uygun olarak kahvaltıya eklenecek söğüş ( domates, salatalık, maydanoz, biber ) içerdiği C vitamini sayesinde demir emilimin artıracağından, sofralarda eksik edilmemelidir.

 

Hazır meyve sularını tercih etmemek daha doğru

Kahvaltı da içecek olarak çay, bitki çayı, sütlü kahve, süt sağlıklı seçimler arasında sayılabilir. Hazır veya taze sıkılmış meyve suları içerdiği yüksek şeker sebebiyle uzak durulması gereken bir gruptur. Kahvaltılarda özellikle kış günlerinde hastalıklardan korunmak amacıyla tercih edilen meyve suyu yerine, meyvenin kendisi tüketilmelidir.

 

Çocuklarınızın ekmeğine çikolata yerine tahin pekmez sürün

Özellikle çocukların çok sevdiği çikolatalı ekmekler yerine, pekmez, bal ev yapımı reçeller sağlıklı kahvaltılar için çok daha uygundur. Kış aylarının olmazsa olmazı tahin pekmez de sabah kahvaltıları için hem sağlıklı hem de lezzetli bir seçenektir.

 

Sabahları aç olmuyorum diyorsanız…

Sağlıklı bir kahvaltıyla güne başlamak, gün içerisinde iştah kontrolü açısından çok faydalıdır. Kahvaltı yapmayan kişilerde iştah öğleden sonra artmaya başlayarak, akşam önüne geçilmez bir hale gelir. Özellikle akşam yemeğinden sonra tatlı ihtiyacı, doymama hissi ve gece yatana kadar bir şeyler yeme isteği artar. Gece artan tüketim sabah kalkıldığında iştahsızlığı beraberinde getireceğinden, kahvaltı ihtiyacını ortadan kaldırır. Sabah aç uyanmıyorum, canım kahvaltı istemiyor, gibi söylemler, gece yemelerinin bir sonucu olarak karşımıza çıkar. Sabah kahvaltı yapmama, gece çok yemek yeme kısır döngüsü uzun sürdüğünde kilo alımı kaçınılmaz olur. Kısır döngüden kurtularak kilo kontrolü sağlamanın en kolay yolu ise güne sağlıklı bir kahvaltıyla başlamaktır.

 

Sürekli kahvaltılık gevrek tüketmek sizi formda tutmaz

Sağlıklı bir kahvaltının protein içeriği yüksek olmalıdır. İçerisinde şeker ilavesi olan kahvaltı gevrekleri, kısa bir süre sonra açlık hissi ve tatlı ihtiyacını beraberinde getireceğinden çok sık tüketilmemelidir. Zorunlu durumlarda, yulaf, kuru meyve ( 1 porsiyon ), süt veya yoğurt ile hazırlanan karışım tercih edilmelidir. Geç kalıyorum evde kahvaltı yapamıyorum bu sebeple bu karışımı tercih ediyorum diyenler için, evde hazırlayarak yanınıza aldığımız sandviçler sağlıklı bir kahvaltı için çok daha uygun olacaktır.

 

 

Tüm dünya bir gün Türk Tohumu kullanacak
 haberleriYALNIZ YAŞADIĞI EVDE ÖLÜ BULUNDU


GÜNDEM 21 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriKÖPEKLERİN KULÜBELERİ ÇALINDI


GÜNDEM 21 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriTRAFİK KAZASI: 1 ÖLÜ, 2 YARALI


GÜNDEM 21 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriPROTEİN TOZU KUTULARINDAN UYUŞTURUCU MADDESİ ÇIKTI


GÜNDEM 21 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriYAZ AYLARINDA BESİN ZEHİRLENMELERİNE DİKKAT


GÜNDEM 21 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriAFETTEN ZARAR GÖREN MAHSULLER İNCELENDİ


GÜNDEM 20 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriYÜCEER: MİLLET İÇİN GELİYORUZ


GÜNDEM 20 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriGÖZETİM TETKİTLERİ BAŞLADI


GÜNDEM 20 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleri1 ÇAY BARDAĞI DUTLA GELEN 10 FAYDA!


GÜNDEM 20 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriBONZAİYE GEÇİT VERMEDİLER!


GÜNDEM 20 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriALTINOVA’DAKİ PATLAMA MAHALLEYİ SOKAĞA DÖKTÜ


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleri“BABAM VE BEN MUHTEŞEM İKİLİYİZ”


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriSuda boğulma olayları ile ilgili toplantı yapıldı


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriSARAY İLÇESİNDE Kİ YATIRIMLARI İNCELEDİ


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriANNE ADAYLARINA SAĞLIKLI BİR YAZ İÇİN 8 ÖNERİ


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriKAMYONUN DAMPERİ KOPTU


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriALKAYA :“TÜLBENT HAREKETİ HER İLÇEDE SÜRECEK”


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriTMO BUĞDAY ALIMLARINA BAŞLADI


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
 haberleriBİTKİN HALDE BULUNAN YAVRU KARACA, TEDAVİYE ALINDI


GÜNDEM 19 Haziran 2018
genel haberleri
çorlu emlak ilanları
facebooktwitterrsssanalbasin.com üyesidir
online alışveris

59.COM.TR ve alt sayfalarında gezdiğinizde kullanım şartlarını kabul etmiş sayılırsınız. Sitede yer alan her türlü yazılı ve görsel materyalin kaynak belirtmeden izinsiz kopyalanması ve kullanılması 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasası'na göre suçtur. Her Hakkı Saklıdır. © 2015 TASARIM muhabbet.org